Disatu petang yang sunyi aku dikejutkan whatsapp dari sidia . Bibir tersenyum , hati gembira bila menerima whatsapp dari si dia. Harapkan berita yang indah indah . Setelah aku membuka whatsapp hilang senyuman indah dari ku . Menggigil tangan membaca whatsapp dari si dia . Remuk redam hatiku bagai ditoreh sembilu tajam . Ya Allah hanya mampu di lafazkan . Si dia mengirimkan sepotong ayat yang cukup mengguris hatiku " kita buat haluan masing masing" apakah salah ku ? Kenapa kau tega buat aku sampai macam nie . Aku bertanya tapi jawapan yang sangat menghampakan "kita dah tak sehaluan" . Adil kah aku dihukum sebegini . Ya Allah bagilah aku kekuatan untuk menghadapi . Segalanya aku sanggup berkorban , aku setia pada yang satu , segala jiwa dan raga aku kepadanya. Allah , kenapa aku diuji sebegini. Aku tak mampu berkata , nak menangis tiada guna . Aku cuba muhasabah diri . Dia mungkin bukan yang terbaik buat aku . Tapi mengapa saat aku tengah bahagia semua ini ditarik bagaikan merentap terus. Aku pasrah . Aku keliru. 

Bayangkan perasaan bila kita bercinta , aku paling takut saat berpisah . Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Bayangkan saat kita bersama si dia , kita minum kita makan depan dia , gelak ketawa susah senang bersama si dia , kenangan bersama si dia memang susah nak di lupakan. Apabila kita merajuk ada yang memujuk , bila sakit demam ada yang ambil tahu ambil berat . Aku sangat berharap dia adalah teman hidup dunia akhirat . Tapi Allah yang berkehendak , mcm mana kita nk tolak . Menangis air mata darah sekalipun kalau Allah xmengizinkan pasti jua tidak terjadi . Setiap pertemuan pasti ada perpisahan . Aku berharap si dia bahagia dengan pilihan hatinya. Doa aku sentiasa mengiringi kalian . Walaupun dalam hati ada rasa dendam tapi aku cuba memadam semua. Aku cuba memaafkan segala perbuatan si dia tapi nk melupakan sama sekali tidak akan . Aku harap jangan permainkan perasaan perempuan mcm mana hati saya di permainkan . Terima kasih atas segalanya . Salam kasih dari saya . :') 

0 comments:

Post a Comment

Jangan malu2 atau segan ye .. Hehehe .. Cekomen ckit ..
:)