Salam ! Hye .. suma sihat x? setiap orang pasti ada masalah kan ? tapi tiada masalah yang tidak dapat diselesaikan.betul x ? cuma masalah kecil atau besar la ..
MASALAH ! kenapa ada masalah ?kalau boleh nak ulang balik time kecil2 dulu, sebabnya? tiada masalah yang perlu difikir.. Hanya makan, tido, main ! kan ?
Bila kita dah meningkat usia ne, semakin banyak dugaan .. Mungkin Allah nk duga kita, sekuat mana iman kita menghadapi dugaan dariNya. Tiada manusia yang sempurna.Adakah dengan Allah menguji kita .. kita ttap teguh padaNya atau membuat sesuatu laranganNya. Masalah paling popular ialah masalah duit.Tanpa duit , kasih syg tidak dapat dibeli. Nak tahu knp kasih syg tidak dapat dibeli bila tiada duit ? Kita semua nk kawen , tp tak da duit.. Mcm mana kita nk kawen? nk pinjam along.. Mustahil .. Masalah duit juga terjadi pada student.Mana ada student yang selekeh skrg ne.Suma voke2, ada kelas, kereta mahal, handset BB la kan xpun iphone , shoping suma brg brand .. Guess, Topman, Roxy, Mng . Mana da dyorg pegi beli kat kedai tepi jalan yang baju sehelai 9.90 kan ? Mungkin ada yang hidup mewah , sanggup bergadai maruah diri untuk kemewahan.Itulah kebanyakkan student zaman sekarang .. Duit adalah segalanya sekarang!
saya pun skrg, mmg kesusahan dari segi wang, bertimpa2, utang buku , utang baju dan mcm2 lg.. laptop rosak, keta rosak , moto rosak sekaligus ! tulah menunjukkan dunia zaman sekarang mmg DUIT..
Tapi walau mcm mana pun dugaan dtg, kita harus redha bersyukur padaNYa, kita xseperti di Palestin yang tiada mknan lgsg.Alhamdulilah walaupun tiada duit , tp still boleh mkn.Bersyukur pd Allah dan berdoalah padaNya .. Allah Maha Adil .. :D

0 comments:

Post a Comment

Jangan malu2 atau segan ye .. Hehehe .. Cekomen ckit ..
:)